Docsure-klanten vertellen hun verhaal!
Ben jij nieuwsgierig naar ervaringen met onze tool? We geven graag het woord aan onze klanten. In de klantverhalen vertellen zij je meer over hun persoonlijke ervaringen met Docsure.
Aan het woord: SBB binnenafbouw b.v.
“Met Docsure heb ik meer tijd om alle gegevens en documenten netjes bij onze opdrachtgevers aan te leveren.”
Ik ben in gesprek met Maria van Schooneveld, verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van
SBB binnenafbouw b.v. (hierna: SBB), vertelt dat zij vooral blij is met de digitalisering van haar administratieve werkzaamheden. Naast het onderhouden van de onderaannemersadministratie vult Maria haar tijd namelijk ook met personeelszaken, e-mailafhandeling, WKA gegevens en de receptie. Ze is de veelzijdige partner van eigenaar Boy, die 31 jaar geleden startte met het afbouwbedrijf in Hoevelaken.
Wat doet SBB?
SBB werkt met name op grotere bouwprojecten, waar zij zorgen voor de complete afbouw van plafonds en wanden. Mooie voorbeelden hiervan zijn de appartementen in de Markthal Rotterdam en de nieuwe appartementen in de Haarlemmer Poort in Amsterdam. Dankzij het laatste project heeft SBB in 2019 de Nationale Gyproc Trophy Award voor Woningbouw EN de Publieksprijs ‘Gyproc Professionals Keuze’ gewonnen. En daar zijn ze bij SBB allemaal trots op!
Het team van SBB
Het team van SBB bestaat – naast Maria en Boy - uit projectleiders, werkuitvoerders, een bedrijfsleider, BIM modelleur, een verkoopleider en een chauffeur/magazijnbeheerder. Bovendien hebben zij in de loop der jaren een groot netwerk van vaste onderaannemers opgebouwd.
Samenwerking met Docsure
Maria weet nog goed dat ze in 2016 tegen de stapels documenten en het bijhouden van de verlooptijd ervan aanliep. Alles moest via e-mail worden opgevraagd, geprint en gekopieerd, en alles werd opgeschreven. ‘Hier moesten we toch iets voor kunnen vinden’ bedacht ze. Na enig zoeken kwam ze in contact met Docsure.
‘Docsure heeft mij veel werk uit handen genomen. Onze onderaannemers kunnen zelf de verplichte documenten uploaden. Ik controleer ze en als de documenten verlopen zijn, komt er vanuit Docsure automatisch een melding rechtstreeks bij de onderaannemer terecht. Ik hoef pas een actie te doen als de onderaannemer het verlopen document niet tijdig vernieuwt. Dat gebeurt niet zo vaak meer, want als documenten zijn verlopen, kunnen ze hun weekstaat niet insturen.’, aldus Maria.
De implementatie van Docsure
De implementatie van Docsure binnen SBB verliep goed. ‘Het was wel even wennen en zoeken, maar zodra ik tegen iets aanliep, kon ik met mijn vragen bij Docsure terecht, via de chatfunctie of telefonisch. De terugkoppeling is altijd snel.’ Maria vertelt verder: ‘Het inwerken van de zzp’ers kostte wel enige moeite. Ik heb er veel begeleid bij de invoering van het systeem. Gelukkig waren ze heel begripvol, want wij hebben immers de WKA regels niet zelf verzonnen! Inmiddels gaat het prima. Als ze een vraag hebben, kan ik ze vaak zelf verder helpen…. of ik bel jullie!’.
Nieuwe ontwikkelingen
Maria is ook blij met de ontwikkelingen binnen het pakket, waardoor het steeds gemakkelijker wordt voor alle gebruikers. ‘Zo hoef je nu niet meer zelf de bedrijfsgegevens in te vullen. Met het invoeren van het Kamer van Koophandel nummer krijg je direct alle gegevens op je scherm. Bovendien kan ik op eenvoudige wijze een overzicht printen van ontbrekende documenten. En tenslotte kunnen we de documenten die wij binnen ons bedrijf verplicht stellen, gemakkelijk uploaden.’
Een korte impressie
De foto’s hieronder zijn een paar voorbeelden van de bouwprojecten waaraan SBB een bijdrage heeft geleverd.
Mijn impressie?
Een gezellig gesprek, een mooi bedrijf.
Monique van der Schans
Team Docsure